Водний колапс на Оболоні. На яку компенсацію мають право мешканці району?

З четверга на п’ятницю мешканці Оболоні (а також Шевченківського та Подільського районів) залишилися без води в кранах. В ПАТ «АК «Київводоканал» пояснили, що води не буду з 22:30 6 серпня до 18:00 7 серпня. Причина – проведення термінових ремонтних робіт на Головному каналізаційному колекторі.

На час відключення, людям порекомендували для побутових та технічних потреб використовувати воду з кранів для поливу, що розміщені у будинках. Нажаль, чиновники не врахували, що в більшості будинків ці крани не функціонують вже не перший десяток років. Їх обрізали самі ж комунальники.

Що стосується питної води, то її рекомендують набирати в бюветах, або у спеціальних цистернах. Однак місце їх розташування районна влада не повідомила. Людям самим порекомендували телефонувати за довідками до міського Контакт-центру 15-51, або в Аварійну службу Київводоканалу – 15-81 (з моб.: (044) 200-73-01)

Насправді ситуація вийшла досить гнітюча. З ранку і до обіду п’ятниці цистерн з водою на Оболоні було вкрай мало. І не фахівцю зрозуміло, що на всіх не вистачить. З бюветами ситуація ще напруженіша. Наприклад, на другій Оболоні бювет не працює. Люди змушені ходити по воду в сусідні мікрорайони.

А от на першій Оболоні населення взагалі опинилося в скрутній ситуації. До бювету на вул. Лайоша Гавро, 10 (де за останніми дослідженнями рівень заліза в воді перевищує норму у більш ніж три рази, і робить воду не придатною для довгострокового пиття) весь день стояла величезна черга людей. Багато з яких приходили сюди по три-п’ять разів, щоб запастися водою. І все це на 30-градусній спеці. Не кажучи вже про те, що стареньким пенсіонерам доводилося носити важкі бутлі води в руках. Жах! Як відгукувалися люди про ситуацію та владу, яка це допустила – краще промовчати. А головне всіх цікавило: чому не попередили, щоб люди зробили запас води?

Питання справедливе. Я хочу прокоментувати трохи як юрист:

Виходячи із Порядку проведення перерахунків розміру плати за холодне водопостачання та водовідведення, кількісним показником є безперебійне або за затвердженим режимом надання послуги протягом року.

Законодавством допускаються перерви у цілодобовому постачанні холодної води, які не повинні перевищувати 6 годин на добу більше, ніж два рази на місяць.

У випадку, якщо наявне перевищення, споживач має право вимагати проведення перерахунку суми до сплати за спожиту послугу.

Зауважую, що якщо ліквідація наслідків аварії або дії обставин непереборної сили потребує більше однієї доби, виконавець разом з місцевою владою мають забезпечити постачання води: як технічної, так і питної.

Більш докладніше про цю ситуацію, та взагалі, про якість води у столичних бюветах та кранах киян будемо сьогодні спілкуватися в ефірі «Першого Ділового» о 17.40 та 23.40. Також обговоримо тему очистки води в Києві, який світовий досвід потрібно використовувати. Розглянемо і тему прозорості та обґрунтованості тарифів, питання можливої економії на комунальних послуга. Поговоримо про необхідність субсидій для населення.